În ultima vreme, dezvoltatorul Palas a scos pe piaţă un sondaj prin care se pretinde că în proporţii covârşitoare ieşenii sunt de acord cu tot ce presupune tunul imobiliar din spatele Palatului Culturii. Peste tot, procente de minimum 80% susţin tot ceea ce se face la Palas, încât la un moment dat ai impresia că ieşenii ar fi în stare să-şi dea şi bani din salariu sau să doneze sânge în sprijinul acestui proiect. Nici o întrebare/vorbă despre faptul că în 2010 Curtea de Apel Oradea a decis că asocierea dintre Primărie şi Iulius Group, dezvoltatorul proiectului, este ilegală, sentinţa fiind definitivă şi irevocabilă.
Interesant este că sondajul a fost realizat de IRES, institutul politicianului PSD din Cluj, Vasile Dâncu. O simplă căutare pe Google arată că cel puţin o dată, în momentul în care a avut o problemă de imagine, Iulius Mall Cluj (altă investiţie majoră a patronului Palas, Iulian Dascălu) l-a băgat în faţă pe Dâncu. Este prin urmare acesta obiectiv? Iată un fragment dintr-un material de imagine publicat în 2008 pe site-ul clujeanul.ro, după inundarea, evacuarea şi închiderea centrului comercial respectiv, titlul fiind “Specialiştii despre evenimentele de la Iulius Mall: Clujenii nu se sperie uşor!”: “Viteza cu care s-au făcut lucrările la acest complex şi de altfel, “munca românului” sunt probabil de vină pentru acest eveniment nefericit. Mall-ul a devenit un loc social, public pentru comunitate, indiferent de vârstă. Serviciile complexului au reuşit să depopuleze centrul oraşului, lucru foarte bun pentru Cluj. Ceea ce s-a petrecut ieri (duminică – n.r.) la Iulius afectează într-adevăr sentimentul de siguranţă al clujenilor, dar faptul că, de dimineaţă, lumea a venit normal arată că imaginea nu a avut prea mult de suferit“, spune Vasile Dâncu.
Sociologul crede că “managementul complexului o să aibă puţin de lucru vivazi de recâştigarea încrederii cetăţenilor, dar promovările inteligente pe care le-a avut mall-ul până acum ar trebui să atârne greu în balanţă. Lucrurile astea se întâmplă. Şi e adevărat că oamenii nu trebuie să plătească pentru greşelile constructorilor. PR-ul trebuie să fie foarte atent în perioada următoare cu imaginea complexului, dar toate evenimentele pe care le-au organizat până acum denotă că au bun gust şi că sunt serioşi“, mai spune Dâncu.”
În concluzie, se pare că Dâncu (membru al celebrului “grup de la Cluj”) este marioneta de serviciu, scoasă în faţă pentru a lăuda/repara imaginea Iulius Mall. Cam un fel de Tiberiu Brăilean în Iaşi. Probabil nu este întâmplătoare nici apropierea dinte Dâncu şi primarul Nichita, cel care, în mai 2007, a ţinut partea “grupului de la Cluj” într-o şedinţă a PSD în care Dâncu era cât pe ce să fie “tras în ţeapă” după eşecul referendumului de destituire a preşedintelui Băsescu.
O lume în care toţi se cunosc, au interese comune, fiecare ştie ce trebuie să facă pentru ca celălalt să aibă de câştigat, produsul fiind apoi expus în public, ca unul corect, echidistant, democratic. În rest, toate sunt “coincidenţe”. (I.C.)
Articole pe aceeasi tema:
- O fi din cauza PALAS-ului? Iulius Mall Cluj şi Timişoara au fost scoase la vânzare dar n-au putut fi “măritate” Omul de afaceri ieşean Iulian Dascălu a...
- Încă o umilinţă portocalie servită Iaşului: “Fortus Iaşi este afacerea şefului PDL Cluj”. Primele rezultate: se fură haiduceşte, dar nimeni nu ştie nimic, iar directorul impus de PDL Cluj are salariu de 39.000 lei lunar “La o întâlnire oficială domnul Sorin Blejnar,...
Leave a comment